Opposites attract..............

14 juni 2015 - Seeboden, Oostenrijk

Wat een lucht......Selffie......!Wijntje........Bier!!!Het stinkt hier!!
Het is nu al weer het derde jaar dat ik het brommerende duo op de voet volg op hun avonturen door Europa. Ik vroeg het me al eerder af wat deze twee oudere jongeren nu aan elkaar verbind. Waar liggen de raakvlakken? Welke meningen delen zij?
Hoe goed ik ook mijn best doe, ik heb moeten vaststellen dat er geen enkele reden te bedenken valt waarom deze twee überhaupt met elkaar op brommertoer zouden moeten gaan.
"Opposities attract" zeggen ze wel eens.

Neem nu alleen maar even de brommers. De supersportieve, hypermoderne, smetteloze, comfortloze, razendsnelle, benzineslurpende en kabaalmakende BMWbrommer versus de enorm zware en grote Yamahabrommer, van alle gemakken voorzien en met ,volgens Arjan, ernstig gedateerde achterlichten.

Het flitsende strakke leren brommerpak van Arjan ontneemt hem vrijwel alle bewegingsruimte om zelfs maar een beetje fatsoenlijk te lopen terwijl Richard zijn volslanke goddelijke lichaam bekleed met een comfortabel zittende en ademende broek met bijpassende jas in de hippe kleuren zwart, zwart en zwart.

Gaat het regenen dan zal Arjan het nog meer bewegingsvrijheid ontnemende regenpak pas op het laatste moment aandoen. Niet in de minste plaats omdat dit regenpak de eenheid van hem, z'n leren pak en de brommer geheel teniet doet.
Richard daarentegen boeit het de rozen hoe het er allemaal uitziet. Zodra de eerste druppels vallen gaat de brommer aan de kant en trekt hij schaamteloos en zonder enige gene zijn wanstaltig fluoriserende knalgele regenjas aan.

Over de beleving van het brommeren zelf schreef ik al eerder dus dat kan het ook niet zijn.

Is er misschien op een ander vlak dan iets wat deze tegenpolen aan elkaar bindt? Werk? Nee natuurlijk niet! Arjan wurmt zich dagelijks door de traag rijdende file naar zijn werk in Amsterdam Zuid-Oost om zich daar minimaal 10 uur per dag druk te maken over futiliteiten terwijl Richard werken zooooooooo 2014 en zwaar overschat vind dat hij daar begin dit jaar maar mee opgehouden is.

Kortom, de conclusie kan wel getrokken worden dat er werkelijk niets te bedenken valt die zou kunnen verklaren waarom uw helden het zo enorm naar hun zin  hebben samen.

Of toch??
Het zijn de tranen van het lachen van beiden als ze bij het verlaten van het hotel, tegen de hotelier kunnen zeggen dat het beter is dat ze hun kamer maar even later op de dag schoonmaken.
De stank is ondraaglijk........maar wel van hun SAMEN!!!

Tot morgen
Lucas Bolceboos
Uw reporter tegen wil en stank.

1. Ilse:
    15 juni 2015
    Mooi verhaal weer en arme hotelier...... Grappig dat onder je blog reclame over het voorkomen van haaruitval staat?!?
    Stinkend veel plezier samen!