HELP,!! Red mijn vakantie!!!!!!..............

7 juni 2016 - Barcelonnette, Frankrijk

Normaliter heeft Richard al jarenlang een uitstekende neus voor het speuren naar de pareltjes uit het enorme aanbod van hotels van het internet. Vanuit de honderduizenden hotelkamers die op bookings.com werden aangeboden wist hij het altijd klaar te spelen om juist die ene te boeken die helemaal aan de vooraf gestelde eisen van onze beide brommerhelden voldoen. Eisen?
Nu is het niet zo dat er op hun hotelkamer een schaal met alleen de blauwe M&M's moet klaarstaan, de badkamer moet zijn uitgerust met een 25 meter zwembad. Ook hoeven de deurknoppen niet iedere 2 uur te worden gereinigd met desinfecterende lotion, een keer per 4 uur is toch ook voldoende?
Nee, niets van dat alles.

Waar moet de hotelkamer dan aan voldoen?
Hiervoor hanteerd Richard her 4B's principe.
Allereerst moet hij Belachelijk goedkoop zijn. Als de filterfunctie van booking.com op een negatief bedrag ingesteld kon worden, was dit de standaard instelling.
Verder moet de kamer zijn voorzien van een eigen Badkamer, twee separate Bedden, Broodjes en natuurlijk Bier.
Het voor- en afpoeptoilet mag natuurlijk niet ontbreken. Hierover zal ik, Lucas, geen verdere info over verstrekken.

Zoals ik hiervoor al schreef gaat dit altijd goed maar dit jaar was Richard het kwijt.
Het Bomvol geboekte hotel bleek een spookachtig verlaten B&B te zijn. De bedden waren weliswaar gescheiden maar de door de plaatselijke bejaardensoos gevingerhaakte kleedjes die als decoratie over de bedden gedrapeerd waren en waar je de sterke urinelucht nog duidelijk uit kon ruiken, hadden achterwegen gelaten kunnen worden.
De afmeting van de douchecabine van 30x30 cm was zelfs voor onze brommerhelden een echte uitdaging maar het toilet brak alle records.
Op de site van het hotel had gestaan: "ruime kamer met magnifiek uitzicht en eigen badkamer met douche en sani-broyeur". Voorals dat laatste trok de aandacht van Richard. Geen idee wat het betekende maar klonk zo Frans en chique dat hij direct op de "boeken" knop drukte. Wat zal Arjan verrast zijn, dacht hij nog. Een echte sani-broyeur! Voor hun beiden!!
Had Richard het woord even ge-Googletanslate dan was de deceptie minder groot geweest. Een Sani-Broyeur blijkt niets meer en minder te zijn als een Kakmolen, een Strontvermaler of een drollenhakselaar. In de hoek van de badkamer stond een, ergens in de verte op een toilet lijkend, martelwerktuig waar ze in de middeleeuwen jaloers op waren geweest. Bij het omhooghalen van de bril werden de meedogenloze messen op de bodem van de pot duidelijk zichtbaar die verdacht veel weghad van een vijfkoppige draak uit de film. Moesten ze daar nou echt op gaan zitten? Er zijn toch humanere manieren om ont-mant te worden?
De douche of wat daar voor door moest gaan was door z'n ietwat geringe afmeting een flinke uitdaging. Eigenlijk stapte je er niet in maar trok je hem aan. Zodra je hem aan had was er nauwelijks meer ruimte voor de waterdruppels die een voor een uit de douchekop kwamen.
Deze hel zou 3 dagen gaan duren.

Maar als dit het ergste was geweest dan hadden ze daar direct voor getekend. Al deze verschrikkingen zouden verbleken bij hetgeen ze vandaag zouden moeten ontberen.
Ondanks de goede zorgen van Arjan liet z'n superbrommer hem in de steek. 2 extra beurtjes, nieuwe bandjes, verse oliën en honderden lieve woordjes werden niet gewaardeerd door de nagelnieuwe BMW. "Doe het zelf maar, dacht de tot de zuigers toe verwende brommer!"

Als laatste wanhoopspoging werd een 150 km uit de route liggende BMW garage bezocht die mogelijk een oplossing bracht. Of dit zo is leest u morgen. Of u zult morgen uw motorhelden weer gedesillusioneerd thuis kunnen aantreffen.

Waar is Alberto Stegeman als je hem nodig hebt???????

Tot morgen (hoop ik)
Lucas Bolceboos
Uw mee-radeloze reporter.

1. Bianca en frank.:
    8 juni 2016
    Balen mannen, hoop dat jullie toch op pad zijn gegaan vandaag, zo niet hoop ik dat jullie, jullie zelf verwennen met een mooi hotel, lekker eten en veel bier. Want een ding moeten jullie blijven doen en dat is...... Genieten,

Bianca en frank.
  2. Elskoopman:
    8 juni 2016
    Hoy mannen gaat het wel goed daar ik hoop het van wel maar dat zal wel neem er maar een biertje als opkikkerje