QR koorts.........

9 juli 2021 - Idar-Oberstein, Duitsland

2021, het jaar waar alles anders en beter zou zijn. Geen gekke virussen meer, geen potsierlijke mondkapjes meer, geen boze Duitse barvrouwen meer die je bier afpakken omdat je even vergeten bent is dit masker op te zetten bij de bar, geen koorts meer. Kortom, alles zou weer bij het oude zijn.

Echter niets is minder waar.......

Hallo allemaal, hier Lucas Bolceboos,  uw meerazende reporter. Na 3 golven en meer als een jaar lang als een koortsige kip opgehokt te zijn geweest kreeg ook ik weer m'n vrijheid enigzins terug en prompt ging de telefoon. "Hey Lucas, we mogen en gaan weer" klonk het aan de andere kant van de lijn. "Die Heimat is open!" klonk het vervolgens verrukt. It git wieder oan,  pak je schrijfblok en meldt je op 7 juli om 09.00 uur op "Southfork Ranch" in Westzaan".

Even een korte uitleg. Southfork Ranch is de nieuwe mansion die Brommerfreund Arjan zichzelf in 2020 aanschafte onder invloed van een hoge koorts. Nog niet helemaal duidelijk waar deze koorts door werd veroorzaakt maar het deed gekke dingen met je.

Vrijwel direct schoot de lichaamstemperatuur omhoog tot koortsniveau. Mails en apps vlogen in de rondte tussen der Jochem, der Richard en der Arjan over onduidelijkheden rondom de normaliter altijd zo punktliche und grundliche Duitse berichtgevingen. Wel of geen mondkapjes, wel of niet lepeltje lepeltje in een tweepersoons bed, wel of geen coronatesten? Uiteindelijk bleek het vrij simpel. 2 shots met Phizer of Astra Tenenkaas of een negatieve test zijn voldoende om het geliefde Deutschland binnen te komen wat was te lezen op de site van het Koch instituut. Niets meer, niets minder. Echter na het lezen van de onvermijdelijke kleine lettertjes werd duidelijk dat de hotels, bars en restaurants hun eigen regeltjes mochten verzinnen steeg de lichaamstemperatuur naar ongekende hoogte bij onze brommerfreunden. Vragen als 'mag ik het hotel wel in en moet ik als een melaatse apart zitten in de ontbijtzaal omdat ik m'n 2e vaccinatie pas 2 dagen vooraf heb gekregen?. Grote angst bij het idee dat er toch nog een stok in de neus zou moeten worden gestoken. Driftige telefoontjes tussen het hotel en onze brommervrienden volgden dagenlang. Zelfs collega's van Arjan werden misbruikt om onder valse voorwendselen positieve informatie te verkrijgen van de niets vermoedende hotelier in de hoop dat deze versprak en datgene zei wat de vrienden wilden horen. Jochem zette zich eroverheen en maakte met knikkende knieën een afspraak met de GGD om de gevreesde stok in de neus te laten penetreren. Richard stond enkele uren voor vertrek om 04.00 uur naast z'n bed omdat hij enkele malen had moeten niezen en een loopneus had gekregen en vroeg aan zijn Ellen waar de onlangs gekochte zelftest was gebleven. Een zelftest die hij niet zelf durfde te doen met als resultaat dat Ellen als volleerd sadistische verpleegster 30 seconden lang het hersenschors van Richard afschraapte om een zo betrouwbaar mogelijke diagnose te kunnen stellen. Richard bleek niet zwanger te zijn volgens de verdacht veel op een Predictor zwangerschaptest lijkende corona zelftest.

Op de dag van vertrek was het niet veel beter. Was er normaal een gezonde spanning of alles wel meeging of paste nu waren de gemoederen verhit of de vaccinatiebewijzen wel compleet en geldig waren. De Fraulein van het hotel dreef de koorts bij onze vrienden nog verder op om te zeggen dat het vaccin minimaal 2 weken voor af te reizen gezet moet zijn. Hetgeen niet het geval bleek bij Arjan. Maar als Arjan plechtig zou beloven niet lepeltje lepeltje te gaan liggen met Richard werd hij toegelaten.

Ik, Lucas Bolceboos, niet alleen reporter maar tevens persoonlijk psycholoog, metaal coach en lijfarts van onze brommervrienden heb de diagnose vastgesteld:

Ze leden aan QR koorts..........

Lucas Bolceboos,

1. Myrthe Kostense:
    9 juli 2021
    Nou beste leute!! Het feest kan beginnen want die mannschaft is binnen! Corona veilig op afstand en nu nog de kilometers veilig houden! Viel spass!