Het virus.............

25 juni 2020 - Thallichtenberg, Duitsland

De wereld is veranderd. Onherkenbaar veranderd. De wereld is gek geworden. Ik, Lucas Bolceböse, heb normaliter weinig problemen  met veranderingen maar 2020 is zelfs voor mij een hele uitdaging. Er gaat geen dag voorbij of het gaat alleen maar daar over. De media ontploft dagelijks en de mensen praten er alleen nog maar over. Van ' smorgens vroeg tot 's avonds laat. Niet anders.

oké, het is natuurlijk wel een dingetje maar om het in zo enorm op te blazen is voor mij echt een brug te ver. Was er in 2018 geen mens die er een probleem van maakte, nu rollen hele volksstammen er overheen. En dat terwijl verreweg de meeste mensen er slechts milde klachten mee hebben. Toch zie je dat de publieke opinie een flinke vinger in de pap heeft. Ook de overheden laten zich hierin niet onberoerd. Belachelijke regelgevingen worden verzonnen om het "probleem" tegen te gaan. Dit wordt tot in het extreme doorgevoerd.  Van het verplicht stellen van filters, het verbieden van samenkomsten met meer als 2 brommerfreunden, het afsluiten van hele gebieden tot het sluiten van landsgrenzen aan toe.

In sommige landen hebben ze er maling aan en gaan gewoon door met het leven zoals dat tot 2020 werd geleefd. Ik kan niet anders zeggen dat ik die mening van harte onderschrijf.

Kijk ik snap best dat er soms wat regels gesteld moeten worden anders gaat het niet goed. Regels die de klachten kunnen verminderen en de nadelige gevolgen voor in de toekomst kunnen beperken. Maar er zijn grenzen.

Zeg nou zelf, sinds wanneer is het nou zo erg dat een brommer wat extra geluid maakt. Wat voor klachten kun je daar nu mee hebben? Oké pokkenherrie is niet nodig maar een een normale geluidsproductie van net even onder de 100 Dba is toch acceptabel? Temeer omdat de pijngrens pas bij de 110 Dba ligt. Pas doorboven kan er schade ontstaan. Bovendien is de grootste groep van de mensen met klachten al op gevorderd leeftijd en die hebben al onderliggende doofheid dus die horen toch al weinig en hebben het meeste al gehoord in hun leven. Klagende jongeren zijn notoire zeikers die toch al geen leven hadden. Of waarom worden superbrommers die standaard de 300 km per uur kunnen halen nu misbruikt als snorfietsen ,door burgermeesters van dorpjes en kleine stadjes in Duitsland, en ze maximaal 30 km per uur te laten rijden. Het verplicht testen als er ook maar enige twijfel is of als er vermoedens zijn direct bekeuringen uitdelen. Het aanbrengen van dempers of andere beschermende maatregelen bieden slechts schijnveiligheid. Daarbij is het niet bewezen dat het overdraagbaar is van brommer op brommer.

Ik pleit dan ook vanuit volle overtuiging dat we dit nieuwe virus moeten negeren. Geen aandacht aan schenken en alle beperkingen per direct op te heffen.  Alleen zo kunnen onze brommerfreunden tot in lengte van jaren hun brommers laten janken en gieren door de Europese heuvelen, dalen en bergen.

Ik zeg " schijt aan bromona"!!!!!

Lucas Bolceböse

op de barricades tegen het Bromona virus.