Lid van een criminele organisatie..............

6 juni 2018 - Jaca, Spanje

Hell's Angels, Satudarah, Big Willem, Ben Saunders, drugshandel, liquidaties, diefstal, moord, afpersing, smokkelen, wapenbezit. Zomaar een paar kenmerken die horen bij een motorclub. U zult begrijpen dat uit voorgaande opsomming best een reden te noemen valt die onze brommervrienden er van weerhouden intrede in deze wereld te doen. Trekken onze helden al jarenlang samen de wijde brommerwereld (en soms de brommerhemel) door, toch missen ze wat. Ze wisten alleen niet wat. Maar sinds vanmorgen weten ze het.
Wat gebeurde er. Direct na het vertrek uit Andorra werden beide vrienden per ongeluk ''opgeslokt' door een grote groep motorrijders. Al snel kregen Arjan en Richard in de gaten dat ze werden opgenomen in een echte motorclub. Links, rechts, achter en voor hun reden een oneindige samenscholing van motorrijders. Aan de plakplaatjes op hun rug was te zien dat je beter geen ruzie met ze kon zoeken. Ik denk dat inhalen al een reden tot liquidatie van onze vrienden had kunnen zijn.
Zoals bekend is het vrijwel onmogelijk om een motorclub te verlaten nadat je bent toegelaten. Dit omdat je te veel weet. En onze helden wisten inmiddels veel te veel!

Maar ondanks dat had het wel wat, een motorclub ofwel een brommerclub in het geval van Richard en Arjan. Er was een probleempje. Hoe begin je een brommerclub maar nog lastiger, hoe verlaat je een hardcore motorclub waar je zojuist 'liefdevol'  in bent opgenomen en die geen intenties hebben je te laten gaan. Althans niet levend.
Het antwoord was achteraf heel eenvoudig. Toen de motorclub met daarin onze opgeslokte vrienden een rotonde namen draaiden onze helden een extra rondje, en nog een, en nog een terwijl de andere motorclubleden afslagen. Dit deden ze net zolang totdat ze achteraan de groep waren beland. Hup, de  andere afslag en de motorclub was verlaten en de motorclubleden hebben ze nooit meer gezien. Motorclubleden staan om veel dingen bekend maar niet om een uitzonderlijk hoge intelligentie.

Eenmaal de motorclub verlaten te hebben ontstond het gemis van een club al bij onze  vrienden. Ze wilden ook een club, een echte brommerclub. Een brommerclub met slechts 2 leden, Arjan en Richard.
Omdat een beetje brommerclub wel wat specifieke criminele kenmerken moet hebben om zich te onderscheiden van de andere motorclubs heb ik even wat opgesomd die voldoende moeten zijn om zich een respectabele brommerclub te mogen noemen.
- 200 rijden op een weg waar je 90 mag.
- Opstaan halverwege het ontbijt om te gaan voorpoepen en je brommervriend alleen achterlatend.
- Geen fooi geven ("we komen hier toch nooit meer")
- 2 plekken bezet houden en expres op een andere plek zetten van de brommers in de parkeergarage.
- In een tunnel achter een oud stel in een klein autootje je koppeling inknijpen, vervolgens je gas helemaal opentrekken zodat de brullende brommermotor het oude stel zich helemaal het schompes schrikken.
- Het uitvoeren van een gifgasaanval in de hotelkamer door nog net even voor het verlaten van de kamer een toiletbezoek te brengen en daarna snel alle ramen en deuren gesloten houden. Dit in plaats van een fooi voor het kamermeisje die even later de kamer komt schoonmaken.
- Onaflatend boeren in de headsets van de helmen en blijven volhouden dat er kikkers te horen zijn.

Onze brommervrienden zijn samen een brommerclub. En daarmee tevens lid van een criminele organisatie.................

Lucas R. Bolceboos
Uw crimineel verslaggever
Tegen wil en dank

1. Monique:
    6 juni 2018
    Jammer dat jullie geen helmcam op hebben. Dit had ik wel willen zien. Hahs