Je wordt ouder papa.........

1 juni 2014 - Langenegg, Oostenrijk

Hoe vinden ze het.......Bakkie pleur....Over 10 jaar lopen we ook zo....BodenseeZijn we er al?Het stinkt hier naar pis.......Zelfs de motor is incontinent......

"Je wordt ouder papa, geef het maar toe

je wilt er alles aan doen maar je weet niet hoe

je wordt ouder papa....."

Deze tekst schreef Peter Koelewijn zo'n 40 jaar geleden toen Arjan nog 5x daags een schone luier kreeg en Richard net cum laude was afgestudeerd aan de kleuterschool. WIe had ooit gedacht dat ook onze beide brommerhelden ooit met dit fenomeen, ouder worden, te maken zouden krijgen? De tand des tijds krijgt ook vat op onze vrienden ook al willen ze het niet (laten) weten. Zaten ze voorheen nog uren, dagenlang fier en monter op de buddyseat om er vervolgens als jonge hindes vanaf te springen. Hoe schril is het contrast nu. Oké, de uren op de buddyseat lukken nog wel wel, als ze er eenmaal op zitten, maar het gejammer over " de stijve nek",  "de pijn in mijn hol", kramp en de vroege voortekenen van een vergrote prostaat ("ik moet alweer pissen") tijdens de ritten is niet  mals. Het is dag 2 nota bene!!!!

Los van alle lichamelijke ongemakkelijkheden realiseerde Arjan zich plotseling dat zijn reactievermogen niet altijd even snel was vandaag. Zo werd hij ingehaald door een volledig egaal rode brommer uit het jaar kruik die bij nader inzien rood van de roest was. In vroeger tijden had hij deze allang zien aankomen en was er van inhalen geen sprake geweest. Nu echter wel!!!....Hij weet dat in eerste instantie aan het laatste biertje van de avond ervoor die hij beter niet had kunnen nemen maar de subtiele uitleg van Richard dat het wel eens te maken zou kunnen hebben met het klimmen der jaren hakte er stevig in.

Hierna werd het vermoeden dat ook onze vrienden niet gevrijwaard blijven van het onherroepelijke verouderingsproces alleen maar bevestigd. Dat de rit van vandaag nu juist naar de Bodensee voerde hielp nu ook niet echt mee.

De Bodensee, een meer in het zuiden van Duitsland op de grens met Oostenrijk. Het viel op dat alle hotels dezelfde naam hebben, "Gasthof Meeresicht". Later werd het duidelijk dat dit gedaan wordt zodat de vele oudjes beter kunnen onthouden waar ze logeren. De Tenalady is in de uitverkoop. De "autoboulevard" maakte plaats voor de "boosterboulevard".

Stuurden Richard en Arjan voorheen hun stevig decibellen producerende brommers een soortgelijk oord binnen dan keken de mensen vol ontzag en soms geschrokken om. Nu niet, de gehoorapparaten stonden op spaarstand. Brachten ze beiden de gemiddelde leeftijd in een klap met tientallen jaren naar beneden?! Nu gebeurde er weinig.  Zelfs de motor van Richard paste zich moeiteloos aan aan de situatie en werd spontaan incontinent. Hele kleine druppeltjes olie lekkend op de drempelloze stoep van de Bodensee.

Gelukkig werd het hierna beter. Toen de urinelucht plaats had gemaakt voor de frisse alpenlucht en de wegen muteerden van '25km/uur' naar de welbekende Duitse 'ga maar zo hard als je kan' leefden onze vrienden weer helemaal op. Al snel maakte het gevoel "je wordt ouder papa" plaats voor "je doet het toch allemaal nog papa". (Ook al is het in je midlifecrisis).

Tot morgen.............

1. Ilse:
    1 juni 2014
    Confronterend tripje.... Hoop dat jullie katheterzakjes niet lekken....