Touren zoals toeren bedoeld was......, rauw en ruig

3 juni 2014 - Cortina d'Ampezzo, Italië

Are you talking to me???????1 kilo ruw mannenvlees.............Stukkie vlees mannen????....Welverdiend......F...ing koud man!!,Simsalabim

Vandaag alles gehad, bloedheet, koud, regen, sneeuw, zon, wolken etc. Etc.  Werden de mannen eerst teder ontwaakt door de warme Italiaanse  zonnestralen die door het wijd openstaande raam van hun hotelkamer naar binnen schenen, zo met beide benen op aarde stonden ze een uur later rillend van de kou in de sneeuw. Van strak sturende, babyhuid gladde asfaltwegen tot aan zware acne leidende Honkiebonkiepaden brachten ze beiden hun geliefde machines door het ruwe Italiaanse landschap. Liepen het ene moment de straaltjes zweet vanuit hun helm langs hun rug via de bilspleet direct hun brommerlaarzen in, zo waren deze straaltjes enkelen minuten later veranderd in ijskristallen.

Het prachtige Gardameer waar de Barista's het koffiezetten tot een ware kunst hebben verheven en waar je het woord  "picante" op de menukaart bij de pizza 'Diavola'  ook echt serieus moet nemen. Wees gerust eigenwijs maar dan niet de volgende dag zeuren over een schraal sterretje!. Aperol-spritz, een grote bier, zon, mooie Italiaanse mensen en 2 vrienden op een vol terras........ Je zou bijna denken dat het vakantie was. Gelukkig kwam Arjan net weer op tijd terug op aarde en sprak de legendarische woorden; "effe normaal hoor , we zijn hier niet op vakantie!" We rijden brommer en brommerrijden is afzien. Brommerrijden is ruw, rauw, doorzetten en pijn lijden,

De rit van vandaag zag er op het eerste ogenblik prachtig uit. Van Riva Del Garda via een aantal passen naar Cortina D'Ampezzo. De rit van 350 km die volgens de navigatie benodigd zijn om in Cortina D'Ampezzo te belanden werd al snel om zeep geholpen door de eerste van de, naar later blijkt, 3 afgesloten passen.

Een lange, ruwe en rauwe dag waarbij het onze helden in niets gespaart  bleven werd in stijl afgesloten met een echte ruwe mannenbiefstuk van 1 kilo klaargemaakt door een chef kok die rechtstreeks uit "The Godfather" gelopen zou kunnen zijn. De ober/eigenaar had tijdens het serveren van het supermalse vlees zijn volautomatisch en doorgeladen vuurwapen heel even op de tafel onze helden gelegd.

Cortina D'Ampezzo, een wereld beroemd en mondain plaatsje van weleer waar rijk en rijk gearmd door het leven gaan. Arme mensen wonen er niet, en niet omdat ze het niet kunnen betalen maar arme mensen houden gewoon niet zo van Cortina D'Ampezzo..

Al met al een ruwe en rauwe dag. Een dag waarop we gerust kunnen stellen dat dit een dag was waar toeren als toeren bedoeld was. Ruw en rauw, zonder genade voor onze helden.

Tot morgen........

1. Bianca besemer:
    4 juni 2014
    Hey ries en Arjan,

Tsjonge wat een verhalen zeg! Volgens mij hebben jullie het daar best naar jullie zin. Is denk ik wel op een andere manier het gardameer bezoeken dan in de caravan in piano di Claudio hè ries??? Hahaha.

Nog veel plezier daar en doe alletwee voorzichtig.

Dikke kus van je zus!!!

Bianca