Waar is Jochem???????
Waar is Jochem als je hem nodig hebt? Jochem is het aangenomen kind van onze Amigos die niet geheel toevallig dezelfde passie heeft als onze Amigos, namelijk brommeren. Naast brommeren heeft Jochem ook de gave om ingewikkelde zaken kinderlijk eenvoudig te maken. Dus lopen onze Amigos met onoplosbare vraagstukken over hun brommer, of daar aan verwante hulpstukken of onderdelen, dan is het Jochem die dit fixt.
Vanmorgen was het zo’n moment. De door Arjan minutieus uitgestippelde routes waren al weken van tevoren geïnstalleerd in de high tech navigatiesystemen. De iets te strakke pakken aan, de helmen op de katterige hoofden, de handschoenen om de klamme zweethandjes, de oordopjes in de oren en de brommers met luid gegrom gestart in de parkeergarage van het hotel. Slechts nog 1 laatste handeling te gaan. De navigatiesystemen aanzetten.
NIKS!! HELEMAAL NIKS! Het beeld bleef zwart, inktzwart. Totaal ontreddert keken onze Amigos elkaar met doodsangstige ogen aan. En nu?? Geen route is niet brommeren.
Als apen kunnen kijken in een roestig horloge keken onze Amigos naar hún zwart gebleven schermen. “Misschien slapen de systemen nog en als we een stukje gaan rijden worden ze wakker”, opperde Arjan. Zoveel stoms had Richard nog nooit gehoord maar omdat hij zelf niet veel verder kwam als “uit en aan zetten”, stemde hij toe met dit lumineuze plan.
Een kwartier later hopeloos verdwaald op een zandpad in de onmetelijke bergen van Andalusië.
Richard had de inmiddels de Old Skool landkaart vanonder zijn buddysit gepakt. Na een kwartier, wanhopig maar zonder resultaat puzzelen, kwam hij erachter dat hij de kaart van Italië had meegenomen.
Jochem on speed dial bij Arjan. Jochem, help!! “We are fucked” klonk het met de wanhoop in de stem van Arjan. En Jochem zocht als hulplijn naar een oplossing. Zocht en zocht tot diep in de nauwe spelonken en krochten van het oneindige World Wide Web naar een oplossing. Zelfs het Dark Web werd niet geschuwd en dapper betreden. Termen als “Updates van firmsoftware, geavanceerdere instellingen, systeemresets, reboots, shortcuts, system failure” klonken uit de stem van Jochem door de telefoon. Nu waren onze Amigos zowel de fysieke als de digitale weg kwijt. Beiden uitgelogd.
De hete Spaanse zon had de temperaturen in de brommerpakken inmiddels tot onaanvaardbare hoogte doen stijgen, waardoor er een lichamelijke system failure dreigde die, als die niet snel gekoeld zou worden ook de blik in de ogen op zwart zou zetten.
Ik, Lucas Bolceboos, uw meelijdende reporter, sloeg het ongelofelijke maar onvermijdelijke gade. Jochem kon niet helpen!
Ze waren “fucked”.
Jochem, bedankt!
Foto’s
1 Reactie
-
Jochem:17 mei 2024Sorry mate! Daar gaan we wat op verzinnen voor de volgende keer! TomTom was dit keer StomDom, en dan wordt het BarBarr…

