2015........ Het streven naar perfectie.......

28 mei 2015 - Zwaag, Nederland

Bestaat het eigelijk wel, perfectie?
Een Google zoekopdracht naar de betekenis van het woord "perfectie" resulteert in  de volgende uitleg en synoniemen; "zonder fouten of gebreken, volmaaktheid, voortreffelijkheid". Streven naar perfectie is prima maar geldt dit ook voor het behalen van perfectie? Zolang je de perfectie niet heb bereikt is er altijd nog een doel, namelijk het zoeken naar die volmaaktheid maar zodra de perfectie is behaald natuurlijk niet meer.

Lag de lat in 2013 tijdens de rit door de Pyreneeën op een onbereikbare en ongekende hoogte zo lag de lat in 2014 tijdens de rit door de Alpen/Dolomieten nog een stukje hoger en zo mogelijk nog onbereikbaarder. Hoe ver gaan onze vrienden om dit in 2015 te overtreffen?

Vorig jaar werden de brommers tot bloedens toe tot het uiterste gedreven. Denk maar even terug aan het moment dat de brommer van Richard licht olie begon te verliezen. Destijds werd dit gekscherend afgedaan als "incontinentie" maar nader onderzoek heeft uitgewezen dat het hier wel degelijk ging om een lichte oliebloeding. Toch blijven anderen beweren dat het zich hier handelde om tranen. Olietranen van pure vreugde.
Anyway, het zal wel een oliebloeding zijn geweest maar voor de romantiek en dramatiek van het verhaal klinken "olietranen van vreugde" en stuk beter, nietwaar?

Maar wat is perfectie nu eigenlijk in de ogen van onze brommervrienden? Is perfectie voor Richard en Arjan hetzelfde? Liggen de grenzen van perfectie voor beiden gelijk? Het antwoord is even simpel als duidelijk; NEE !!
Is perfectie voor Richard een combinatie van mooi weer, droge wegen, prachtig landschap, mooie bochten, gezelligheid, lekker eten  en drinken enz enz. Perfectie voor Arjan is de volgende bocht. De volgende bocht zou wel eens de perfecte bocht kunnen zijn en dan is zijn zoektocht voltooid. Maar........ er is altijd een volgende bocht......!!

De eindeloze zoektocht naar perfectie brengt onze brommerhelden dit jaar weer naar Oostenrijk, Italië, Duitsland en misschien Zwitserland. De route van vorig jaar is geoptimaliseerd met als grote verschil dat de richting is omgedraaid. In plaats van linksom wordt nu rechtsom gereden. Niet dat deze wijziging voor Richard wat uitmaakt maar voor Arjan is dit belangrijk. Niet in de minste plaats om de ongelijkmatige slijtage van zijn banden te voorkomen.

Zoals ik al schreef gaat de reis dit jaar naar richting de Alpen. 12 juni worden de gezamelijke 400 paardekrachten losgelaten en zullen de vier gloednieuwe rubberen banden hun inktzwarte strepen trekken op het zwarte asfalt.

Ook dit jaar zal ik onze dappere vrienden weer op de voet volgen en hun avonturen via deze blog met u delen.
Tot 12 juni .....................

Uw vertrouwde correspondent,

Lucas Bolceboos