2016....................... Honkiebonkieland......................

14 mei 2016 - Zwaag, Nederland

Al maanden lang gonzen de geruchten, gaan er geluiden, wordt er gesproken en heftig gespeculeerd over een vervolg. Het internet ontploft bijna en de zaterdag editie van de Telegraaf kopte voorzichtig in januari al met "Giet it oan???"  Velen dachten dat dit verband hield met de Elfstedentocht maar niets is minder waar. Een vervolg kan en mag niet uitblijven. Een vervolg waarvan? hoor ik u denken.

Maar ik zeg een ding; Lucas Bolceboos, uw eigen meerazende reporter en u weet genoeg.

In 2011 ontsproot er een lumineus idee uit het genitale brein van Richard. Terwijl hij samen met z'n prachtige vriendin, Ellen, door de Franse Alpen toerde. De wegen waar zij al dagenlang overheen reden zouden zich uitstekend lenen voor een fantastische brommerrit samen met z'n billenmaat, Arjan.

Het duurde echter tot 2013 totdat dit fantastische idee omgezet werd in werkelijkheid. Echter na intensief onderzoek en gedegen research werd door Arjan vastgesteld dat de Franse wegen, door de door Richard zo geliefde Alpen, louter bestaan uit "honkiebonkiewegen" of zoals ze in het Frans heten: "Rue de la Oncybonciy". Volgens Arjan zouden de Franse Alpenwegen aan zware acne lijden en volkomen ongeschikt zijn voor hun fragiele brommers. Stuiterend in de buddysit van hobbel naar hobbel was geen fijn vooruitzicht.

Het was Arjan die uiteindelijk de knoop doorhakte. Ze gingen naar de Pyreneeën.

In 2014 probeerde Richard tijdens de Algemene Ledenvergadering, bestaande uit 2 leden (Arjan en Richard), Frankrijk weer op de agenda te krijgen. Door gebruik te maken van het vetorecht van de voorzitter, Arjan, werd besloten dat de brommerrit naar de Oostenrijkse Alpen en Italiaanse Dolomieten zou gaan.
In 2015 werd tijdens de stemming op de Algemene ledenvergadering, waarbij Richard afwezig was omdat om onverklaarbare wijze de uitnodiging 1 week te laat bij hem op de mat viel, met 1 stem verschil het voorstel van Arjan unaniem aangenomen. Oostenrijk en Italië werd het.

Maar nu in 2016 is alles anders. Ik, Lucas Bolceboos en al jarenlang uw meerazende reporter mocht dit jaar meestemmen over de bestemming. Ik moet toegeven dat de gepoogde match-fixing van Arjan aantrekkelijk klonk en zeer lucratief was maar toch won mijn rechtvaardigheidsgevoel het van de klinkende munt. Met 2 stemmen tegen 1 werd de bestemming voor dit jaar vastgesteld op: De Franse Alpen. (Richard, mijn IBAN nummer is: NL98INGB00000722918)

4 juni a.s. ontwaken de machtige volbloed paardenkrachten uit hun lange winterslaap en zullen zij broederlijk naast elkaar op de trailer naar HonkieBonkieland vertrekken.

Leest u weer mee?

Lucas Bolceboos, uw meerazende reporter

PS   Een kleine impressie van de hel die beide brommerhelden staat te wachten op Rue de la Oncybonciy".

Ze zullen er zich als echten mannen doorheen slaan..........

dat wordt afzien.........................

onmenselijk..................

1. Ilse:
    15 mei 2016
    Alleen de voorpret is al leuk! Het aftellen kan beginnen. We gaan op gepaste afstand weer meegenieten hoor!